Kommer ni ihåg förra året när våra godisställ pryddes med Breaking Dawn part 1 loggor, hur coolt som helst! Denna gång kommer ännu fler ställ prydas men samarbetet har utvecklats lite till, kolla in dessa tävlingar i pressmeddelandet;
Karamellkungen satsar stort inför nya Twilight-filmen
Världspremiären för den sista filmen, The Twilight Saga: Breaking Dawn part 2, i Twilight-serien, är en högtid för miljoner Twilight-fans världen över. Inför premiären i november fördjupar och utvidgar Karamellkungen sitt samarbete med distributören Nordisk Film. Som en av få unika samarbetspartners lanserar Karamellkungen sin största kampanj någonsin i Sverige, Norge och Finland.
Efter det framgångsrika samarbetet med Nordisk Film kring den senaste Twilight-filmen 2011 har Karamellkungen valt att fördjupa och utvidga samarbetet i Sverige, Norge och Finland. I Sverige kommer över 1 500 godisställ att profileras med Twilight-temat och tävlingar för konsument kommer äga rum både i butik och online. Karamellkungen kommer även att synas på stortavlor och i tv-reklam i samband med filmen.
Kampanjen pågår vecka 40 – 47. Under den första perioden har konsumenterna möjlighet att vinna en exklusiv resa och biljetter för två till filmpremiären i Hollywood. Under den andra perioden kan 15 personer vinna två biljetter till TWINIGHT som är en unik förhandsvisning där båda de avslutande delarna i Twilight-sagan visas under en och samma kväll. QR-koder på både påsar och fotofronter gör det möjligt att tävla direkt från smarta telefoner. Via tävlingskuponger i butiken kan dessutom 200 personer vinna två biobiljetter till filmen.
– Godis och film hör ihop, så vårt samarbete med Nordisk Film känns helt rätt. Som stor aktör inom konfektyr har vår kampanj möjlighet att göra ett ordentligt avtryck i butikerna, och Karamellkungen kommer även att syns på stortavlor och i tv-reklam. Det känns också roligt att kunna presentera flera nya onlinetävlingar, säger Anette Fredriksson, Trade Marketing Manager.
Under kampanjperioden pågår även en tävling på appen Instagram där deltagarna ska fota sin Breaking Dawn påse när de har ett Candyking moment. De har då möjlighet att vinna en årsförbrukning av godis (16 kg) och fyra biobiljetter.
Be Safe/Ronja