RONJA TACKAR FÖR 4 HELT UNDERBARA ÅR MED BREATHINGTWILIGHT!

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2 - PÅ BIO NU!

torsdag 28 januari 2010

Vad är det populäraste flick-namnet i Sverige just nu?

Om inte det vackra namnet Alice :D

Under 2009 var Alice det vanligaste flicknamnet i Sverige. 977 bebisar fick det namnet förra året. Isabella hamnade på 34:e plats.

Skulle du kunna tänka dej att döpa ditt barn eller husdjur eller liknande till något twilight-inspererat namn?
själv har jag ju en liten dvärghamster som fått heta Leah (och jag skulle vilja döpa om min marsvinshane till Edward då han är bronsfärgad, men det får jag inte för lillasyter som är helt inne på att han ska heta Nypon :))

Källa:http://www.twilightsweden.se/


1 kommentar:

Alice sa...

jag heter ALICE, min bästa kompis (som tyvär är helt ointresserad av att ens försöka se filmen/läsa böckerna)heter Isabella och min gud mors son heter edvard (nästan edward, det är ju de svenska versionen)