RONJA TACKAR FÖR 4 HELT UNDERBARA ÅR MED BREATHINGTWILIGHT!

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2 - PÅ BIO NU!

fredag 5 februari 2010

Boktips!

Tjo!
Vill bara tipsa om bokserien "House of night" som består av (en så länge) 7 böcker om vampyrskolan House of night!
Jag har läst första och en bit av andra boken i serien och tycker att de är fantastiskt bra! De handlar om Zoey som blir "Marked" vilket innebär att hon får ett halvmånsformat märke i pannan och får börja "utbilda" sig till vampyr på "The house of night". De som går på skolan utvecklas sakta men säkert till vampyrer. Problemet är bara att det är inte allas kroppar som klarar av förvandlingen och de dör...
Det visar sig även att Zoey inte är som alla andra vampyr-nybörjare...
Jag tycker böckerna är jätte bra! Jättebra, ungdomligt språk! De är ganska enkla att läsa, vilket gör att det är lätt att hänga med även på engelska. Jag har läst de på engelska och jag tipsar nog att om ni klarar det så läs de på engelska. Kan tänka mig att de är bättre!

HÄR kan ni läsa MASSOR med om böckerna !

På hemsidan kunde man även göra sitt eget märke! Cooolt vah?



Bildkälla: HÄR


3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns böckerna bara på engelska ?

P.s JÄTTE bra blogg ;D

andréa sa...

Wooh, dem håller jag på och läser just nu ^^

BreathingTwilighters:Ronja och Lisa sa...

Sophia: Tack för komplimangen!
och Nej, böckerna finns inte bara på engelska. De två första böckerna finns på svenska, de går att köpa på bland annat adlibris.se. På svenska heter första boken Vampyrens märke!

Andréa: Visst är de bra! :D

/Blomman