RONJA TACKAR FÖR 4 HELT UNDERBARA ÅR MED BREATHINGTWILIGHT!

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2 - PÅ BIO NU!

söndag 20 juni 2010

Eric Saade - Break of Dawn

bara någon dag innan det avslöjades att Eric Saade skulle uppträda på Hovet (I MOROGON!!!) så satt jag med min 8 åriga lilla syster som hade på sommarlovsmorgon vilken Eric då gästade.
grejen var den att han sjöng denna låt kallad "Break of Dawn", och det första jag tänkte på var såklart "Breaking Dawn", ju mer jag lyssnade hittde jag småsaker som påminde så om The Twilight Saga och vampyrer i allmänhet, så jag har granskat texten noga x)

iaf så kollade jag på videon som inte hade med temat alls att göra, men om du läser följande kommentarer i texten nedan kanske du kan hålla med mig?



I don't wanna wake up lonely
I can't stand another night alone in my bed
Missing, hoping
At the break of dawn
I won't let go
Won't give up no

Think about home when you're far away
(Edward är ute o jagar?)
Think about me when I wake up and you're gone (Bella är ensam...)
At the break of dawn (Breaking Dawn)
Think about us when we said forever (forever är ju förevigt, vilket dem lovar i BD)
Think about me and remember I'm alone
At the break of dawn
At the break of dawn

I keep dreaming you'll be with me
I believe that somewhere down the line you'll be mine
In the twilight
(Han sjunger TWILIGHT!.....)
I feel your beating heart (Edward till Bella)
I won't let go
Won't give up no

Think about home when you're far away
Think about me when I wake up and you're gone
At the break of dawn
Think about us when we said forever
Think about me and remember I'm alone
At the break of dawn
At the break of dawn

My hands were cold and dry
(Edward är ju kall, men torr? x))
Your cheeks were red (Bellas kinder är röda...)
We promised that we'd love forever
That's what we said
That's what we said
(Hela det stycket tycker jag påminner om deras bröllop)

Think about home when you're far away
Think about me when I wake up and you're gone
At the break of dawn
Think about us when we said forever
Think about me and remember I'm alone
At the break of dawn
At the break of dawn
At the break of dawn

-
såklart kan man ju hitta liknelser och ord i varje låt som påminner om TTS, men jag tyckte bara att det var lustigt att jag hörde denna låt med honom innan det släpptes att han skulle vara med...
tror mer på att han uppträder med denna och inte "Manboy" x)

Textkälla
Videokälla
Be Safe/ronjissss

Inga kommentarer: