RONJA TACKAR FÖR 4 HELT UNDERBARA ÅR MED BREATHINGTWILIGHT!

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2 - PÅ BIO NU!

onsdag 16 november 2011

Olivias recension av Breaking Dawn!

Åhhhhh herre min gud! Jag vet allvarligt talat inte vart jag ska börja men det får bli såhär.

Breaking Dawn var... Tja, vad ska man säga? BÄÄÄÄÄÄST! Bara SÅÅÅ mycket bättre än alla andra i Twilight-serien! Filmen relaterade sig av allra högsta grad till boken och det var alldeles perfekt. Det var precis som Stephenie beskriver. Lika väldetaljerat och underbart. Scenerna jag har målat upp i mitt huvud under tiden jag läste boken såg ut precis som i filmen. Till och med städerskan på Isle Esme såg ut exakt som jag föreställt mig. Filmen var inte bara rolig, fascinerande, underbar, vacker utan också lite skräckinjagande med tanke på hur fostret sög ur kraften ur Bella och hur hon blev smalare och smalare. Och födseln var nästan som ett klipp ur filmen Saw, så pass läskig var den.

Jag är helt, totalt mållös. Euforisk. Lyrisk. Breaking Dawn var så jädrans bra! Jag grät i stort sett hela tiden.. nästan. Nu måste jag vänta ett år tills nästa.....

Jag ger Breaking Dawn 5 av 5 möjliga stjärnor, om inte mer faktiskt. Har du inte sett den än? SE DEN! DET ÄR EN ORDER! Jag vet att den kommer beröra er på något vis, twilightfan eller inte. ;D

Kramar //Olivia

Inga kommentarer: