RONJA TACKAR FÖR 4 HELT UNDERBARA ÅR MED BREATHINGTWILIGHT!

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN PART 2 - PÅ BIO NU!

tisdag 22 juni 2010

Närkes allehanda: "Bilden som gav dem ett möte med idolerna"

Nu har vi fått veta svaret på vem som vann MTV's pris och fick ett möte med Tay och Kristen!
stolt Örebroare hittade jag det via NA.se :)

Vinnarbilden som gav Josephine och Ida första priset.
Bild: Johan Löfgren


Bilden som gav dem ett möte med idolerna
ÖREBRO


I fredags ringde Josephine Qvists mobil. Samtalet fick henne att tappa andan. Hon och hennes kompis Ida Österberg skulle få träffa skådespelarna från de populära Twilightfilmerna.

– Det var så overkligt. Jag kan inte fatta att jag var där, jag kommer knappt ihåg det. Så chockad var jag, säger Josephine Qvist när NA ringer henne.

Det är dagen efter mötet med skådespelarna Kristin Stewart och Taylor Lautner. Tävlingen anordnades av MTV, där de tävlande uppmanades att skicka in sin bästa vampyrbild. Av 3 000 tävlande så var det Josephine och Ida som tog hem första priset: VIP-biljetter till Twilightgalan på Hovet i Stockholm och att få träffa Twilightskådespelarna Kristin Stewart och Taylor Lautner.

9 000 fans på plats
I måndags körde Josephines pappa Lars upp dem till Stockholm. De gick in på Hovet tillsammans med 9 000 andra Twilightfans. Artisterna som gjort filmmusiken uppträdde. Efter konserten kom en representant från Mtv till Josephine och Ida. De fick följa med till backstageområdet. Efter tjugo minuters väntan kom slutligen Kristin Stewart och Taylor Lautner.
- Det hela gick så snabbt, mötet bara var fem minuter långt. Taylor frågade vi vad han tyckte om Sverige. ”Blondiner” var väl det första han tänkte på. Annars pratade vi om hur han fick rollen i filmen och hur allt började. Vi kunde inte hälsa på Kirsten. Våra händer var helt svettiga. Så vi fick kramas i stället, säger Josephine Qvist.

Vad var det som snärjde dig vid Twilight?
- Jag tror att det är själva handlingen i böckerna. Man vet aldrig vad som kommer att hända. De är ju verkligen en tonårsskildring och jag kände igen mig i high school-miljöerna.

Maratonvisning nästa vecka
Josephines och Idas möte med Twilightskådespelarna filmades. Nästa vecka kommer filmen att visas på biografer runt om i Sverige. Tisdagen den 29 juni har SF en filmkväll där båda de tidigare Twilightfilmerna kommer visas. Direkt efter, natten till onsdagen, visas den nya Twilightfilmen Eclipse. Självklart kommer Josephine Qvist att vara på plats.


Stort Grattis Tjejer! :D

Källa

Be Safe/ronjiisss

Inga kommentarer: